SV Helmond  behaalt 4e plaats op het NK veldvoetbal te Drachten.

Op zaterdag 20 juni werd door de scheidsrechtersvereniging Drachten het NK veldvoetbal 7 tegen 7 georganiseerd. Op het sportpark van voetbalvereniging ONT werd door 8 teams gestreden om de felbegeerde titel van Nederlands Kampioen. 

Om goed voorbereid aan het toernooi te beginnen hadden de spelers besloten om al op vrijdag 19 juni naar het Hoge Noorden af te reizen. Pepijn had kosten noch moeite gespaard om een geschikte locatie te vinden om te overnachten. De groep had bepaald dat we een hotel moesten zoeken in Leeuwarden, want daar was ’s avonds meer vertier dan in Drachten. Pepijn had 4 kamers geboekt bij hotel De Roos, achteraf bleek dit B&B De Roos te zijn, een prachtig historisch pand, echter zonder airco. Elke kamer was voorzien van een kleine ventilator, maar met overdag 30 graden en ’s avonds nog 25 graden konden we onze lol op tijdens deze zwoele zomernacht.

De avond van 19 juni was perfect ingevuld, met een bezoek aan een pizzeria gevolgd door een uurtje bowlen en vervolgens een bezoekje aan café” De Ouwe Stoep”. Dit café blijkt ook de  thuisbasis te zijn voor Helmond Sport supporters. Om 24.00 uur was iedereen weer teruggekeerd naar ons hotel. Om 00.30 uur brak er een hevig onweer los in Leeuwarden. Vanaf 08.00 uur werd het biologische ontbijt geserveerd. Dit ontbijt viel niet bij iedereen goed in de smaak. Pepijn had last van een kater, en voor Djeslinn ontbrak de hagelslag en de chocopasta (die later toch aanwezig bleek te zijn).

Om 09.00 uur moesten we richting Drachten vertrekken, waar om half 10 het openingswoord door de voorzitter van de SV Drachten werd gesproken. Vervolgens werd om 10.00 uur afgetrapt voor de eerste poulewedstrijden.

Helmond was ingedeeld in poule B met Gorinchem, Amsterdam en Den Bosch. Onze 1e wedstrijd moesten wij spelen tegen Amsterdam, volgens velen de gedoodverfde favoriet voor de titel. Echter dan had men geen rekening gehouden met SV Helmond, want wij wisten verdiend met 2-1 te winnen. De doelpunten in deze wedstrijd werden gemaakt door Ryan en Stan. Echter bij het maken van zijn doelpunt raakte Stan geblesseerd en kon hij als voetballer niet meer verder. Waar Stan ook goed kan keepen, nam hij in de 2e wedstrijd de handschoenen over van Pepijn. Op zich hoefden we daar niet slechter van te worden, De 2e wedstrijd werd met 4-0 gewonnen van Gorinchem, met doelpunten van Daan, Pepijn en 2 keer Ryan. Vervolgens moesten we de laatste wedstrijd aantreden tegen Den Bosch. Ook Den Bosch had beide poule wedstrijden gewonnen. Door een schitterend doelpunt van Daan, die in zijn eentje het hele veld met de bal aan zijn voeten overstak, wisten we ook van Den Bosch te winnen. POULEWINNAAR.

Als poulewinnaar van groep B moesten we aantreden tegen de nummer 2 van poule A en dat was Enschede. In deze wedstrijd kwamen we al snel met 1-0 voor door een doelpunt van Dirk. Ondanks meerdere kansen voor ons op de 2-0 kregen we 5 minuten voor het einde de gelijkmaker om onze oren waarna in de laatste minuut van de wedstrijd ook nog de 1-2 viel. Dit ondanks schitterend keeperswerk van Stan. Het gevolg hiervan was dat we de troostfinale moesten spelen tegen wederom Den Bosch. Deze wedstrijd eindigde in 1-1, waarna de strafschoppen door Den Bosch beter werden genomen dan door Helmond.

Tot slot mogen we concluderen dat het voetbalteam van SV Helmond een prachtig weekend heeft gehad in het Hoge Noorden en hiervoor danken wij de spelers Pepijn, Stan, Daan, Djeslinn, Dirk, Fatih, Ryan, Niels en Bart en coach Hans. 

Namens de technische commissie,

Pepijn en Hans